Avui volem fer la primera entrada d’una qüestió que segur que us preocupa a
tots i totes en referent a l’educació dels vostres fills i filles que és la lectoescriptura ( l’escriptura
i la lectura.)
Tenim la sort de poder gaudir d’aquests petits moments tant importants pels
vostres fills i filles que és llençar-se a escriure o llegir alguna paraula o
síl·laba. Segur que molts de vosaltres ja heu viscut el moment on el vostre
fill o filla ha escrit una paraula, l’ha llegit o ha fet l’intent de fer-ho. Són
moments molt especials que segur que voleu que es repeteixin constantment, però
hem de vigilar que el “saber o no” llegir o escriure no els provoqui angoixa.
Us deixem un article per si voleu ampliar el vostre coneixement: https://www.abc.es/familia/educacion/abci-estan-ninos-preparados-para-leer-y-escribir-antes-6-anos-201909180157_noticia.html?ref=https%3A%2F%2Fwww.google.es%2F
Tant la lectura com l’escriptura són processos cognitius molt complexos que
requereixen constància, repetició, però sobretot, maduració. Com tots sabem,
els infants són diferents, igual que nosaltres, i tenen un ritme diferent d’aprenentatge.
Els hem d’escoltar i adaptar-nos a les seves necessitats. La lectura i
escriptura no deixa de ser el producte final d’un conjunt de passos. És per
això que us anirem proposant diferents activitats ajudar-los el
màxim possible.
El primer pas és fomentar la motricitat fina, per la qual cosa, us deixem
propostes per poder millorar i augmentar aquesta habilitat amb objectes que us podeu trobar per casa:
Aquest és un procés que tots hem d'anar treballant, encara que els nostres fills i filles ja comencin a escriure. Un bon treball de la motricitat fina els ajudarà a perfeccionar la seva tècnica i els ajudarà a l'hora de realitzar el traç de la lletra lligada ( de la qual parlarem més endavant).
Us animeu a fer-ho? Quina tècnica creieu que els motivarà més?
Us llegim!
Una abraçada molt forta!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada